Friday, March 11, 2016

آموزش نصب درب اتوماتیک

آموزش نصب کرکره اتوماتیک  بخش اول : معرفی کرکره درب اتوماتیک ، برقی یا هوشمند : به درب های اتوماتیک کرکره ای که از طریق ریموت کنترل و به صورت اتوماتیک کنترل می شوند ، کرکره اتوماتیک گفته می شود که اغلب در یکی از محیط های زیر استفاده می شود : *  فروشگاه ها *  انبار های تجاری و صنعتی *  پارکینگ های مسکونی و تجاری *  سالن ها *  کارگاه ها و کارخانه ها *  سیلو ها و محیط های صنعتی بخش دوم : معرفی انواع گوناگون کرکره اتوماتیک : *  - سیستم مرکزی  ( MC ( central Motor یا  سیستم سنترال :  این سیستم با قرار گرفتن موتور در وسط و روی شفت ( لوله ای که تیغه های کرکره دور آن و کاسه فنر های متصل به آن می پیچد ) موجب گردش آن می شود. چند کاسه فنر و شفت در این سیستم ادغام شده اند. کاسه فنر ها بالا و پایین کردن تیغه ها را برای موتور تسهیل می کنند . شایان ذکر است که استفاده از این سیستم کاملا منسوخ شده و سیستم های توبلار و ساید به عنوان گزینه های جاگزین ، عملکرد بسیار بهتر و به صرفه تری دارند . نقاط ضعف سیستم سنترال یا مرکزی : - به علت وجود کاسه فنر دور شفت، قطر فضای لوله مرکزی که تیغه ها دور آن می پیچند بسیار زیاد بوده و به همین علت تیغه ها در موقع بسته شدن کرکره حجم بیشتری را نسبت به دو مدل مشابه اشغال می کند . - در صورت شکستن فنر ، نیاز به تعویض یا تعمیر می باشد در صورتی که در دو مدل دیگر فنر کلا حذف شده است - قبل از نصب این سیستم ، فنرها حتما باید کوک شوند . - زمان بر بودن نصب و خدمات برای این سیستم یکی دیگر از معایب این نوع کرکره است *  - سیستم توبولار ( Tubular ): این سیستم از یک موتور استوانه ای شکل با طول حدود 50 cm استفاده می کند که از یک طر ف شفت ، داخل شده و به وسیله پیچ به آن محکم و ثابت می شود. چرخش بخش متحرک موتور شفت را به گردش در می آورد و باعث جمع شدن تیغه ها به دور شفت یا باز شدن آنها می شود . با توجه به محدودیت فضای موتور ، این نوع کرکره برای درب های اتوماتیک با مساحت کوچک یا متوسط استفاده می شود. *  - سیستم ساید یا صنعتی ( Side ): کرکره اتوماتیک با موتور ساید ، به دلیل قرار گرفتن موتور بیرون از لوله و عدم وجود محدودیت فضا برای موتور ، دارای موتورهایی قوی تر هستند که انها را برای درب های اتوماتیک بزرگ و صنعتی و یا >درب های اتوماتیک با تردد زیاد تبدیل به یک گزینه ایده ال می کنند . در این مدل نیروی محرکه موتور از طریق چرخ دنده و زنجیر به شفت منتقل می شود و باعث چرخش شفت و باز یا بسته شدن کرکره می شود . بخش سوم بخش های مختص هر نوع کرکره : در این بخش به معرفی بخش ها و قطعاتی که مختص هر یک از 3 سیستم فوق است می پردازیم. 1 - سیستم مرکزی  ( MC ( central Motor یا ( سیستم سنترال)  بخش های اختصاصی سیستم سنترال عبارت اند از : * -موتور مرکزی : این نوع موتور هم از لحاظ شکل و هم از لحاظ جا ، نحوه بسته شدن و کارکرد از سایر موتر ها متمایز است . * - شفت : در مدل مرکزی ضخامت شفت از سایر مدل ها کمتر است . * - کاسه فنر ها : این قطعه صرفا در مدل سنترال یا مرکزی وجود دارد . * - ناودانی  : این قطعه نیز صرفا در این سیستم وجود دارد و در مدل های جدید با قطعه ای به نام پلیت جایگزین شده است در این سیستم شفت از طریق پیچ یا جوش دادن بر روی دو عدد ناودانی که حدودا 15 سانتی متر طول دارند ثابت می شود که البته ناودانی ها هم باید از طریق جوشکاری بر روی دیوار محل نصب ثابت و محکم شوند . ضمنا کاسه فنر ها در جای خود ثابت هستند یعنی به چپ یا راست نمی روند. وشامل 2 بخش می باشند. بخش اول ، ثابت و بدون چرخش به شفت متصل شده اما بخش دوم امکان چرخش دارد. یک فنر در داخل هر کدام از کاسه فنر ها وجود دارد که فنر از یک سو به بخش ثابت و از سوی دیگر به بخش متحرک متصل است . با چرخش بخش متحرک از یک سو فنر کوک و از سوی دیگر باعث باز شدن فنر می شود . که نصب و راه اندازی این سیستم مستلزم دقت زیاد در هنگام نصب است به طوری که با قرار گرفتن شفت و فنرها در جهت درست با پایین رفتن ککره فنر کوک و با بالا رفتن آن فنرها باز می شوند . که این روش باعث تسریع و تسهیل هنگام بالا آوردن کرکره توسط موتور می شود . به دلیل نصب موتور سنترال در روی شفت و اتصال تیغه ابتدایی به کاسه فنرها و تاج موتور ، با شروع گردش موتور تیغه ابتدایی و سایر تیغه ها که به تیغه ابتدایی متصل هستند ، شروع به حرکت می کنند و باز یا بسته می شوند .

No comments:

Post a Comment