Friday, March 11, 2016

آموزش نصب درب اتوماتیک2

2 - سیستم توبولار ( Tubular ): در درب اتوماتیک این سیستم دارای 2 بخش اختصاصی می باشد که به شرح ذیل می باشند : *  - موتور توبولار : این موتور نیز به دلیل قرار گرفتن درون شفت ، دارای کارکرد و ظاهری متفاوت از سایر موتور ها می باشد . * -  شفت : شفت این مدل نیز با مدل های دیگر متفاوت است . ترتیب ضخامت شفت در مجموع سه مدل به شرح ذیل می باشد . * -  سیستم ساید > سیستم توبولار > سیستم سنترال * -  دو عدد پلیت * -  یاتاقان * -  اند کپ * -  ستاره ای این مدل برخلاف سیستم سنترال که شفت ثابت بود و بخش متحرک کاسه فنر ها چرخش داشتند؛به شفت امکان چرخیدن می دهد. در واقع بخش اعظم موتور داخل شفت می رود و به وسیله پیچ به شفت متصل می شود. با شروع به کار موتور ، بخش متحرک موتور که به شفت متصل است شروع به حرکت می کند که باعث چرخش شفت و اولین تیغه می شود . این نوع کرکره به دلیل وجود موتور داخل شفت و جمع شدن تیغه ها مستقیما به دور شفت ، فضای کمتری نسبت به مدل مرکزی اشغال می کند .  برای فراهم آوردن امکان چرخش درجا برای شفت ، دو عدد پلیت توسط نصاب به دیوار یا محل نصب به صورت کاملا محکم متصل می شوند که به یکی از پلیت ها قطعه ای به نام ستاره ای متصل می شود که بخش ثابت موتوردرون آن قرار گرفته و محکم می شودو سپس برآمدگی سمت ثابت موتور در این بخش ثابت می شود . سمت دیگر شفت نیز قبل از سوار شدن شفت روی پلیت ها به قطغه ای به نام اند کب متصل شده و انتهای میله اندکب نیز به قطعه ای به نام یاتاقان که دارای بلبرینگ است متصل می شود . در هنگام نصب ، بعد از قرار دادن بخش ثابت موتور در داخل سوراخ ستاره ای ، سمت دیگر شفت را که در واقع یاتاقان می باشد به پلیت متصل می کنیم که این حالت اتصال موتور و شفت در هنگام چرخش موتور باعث چرخش شفت و نهایتا حرکت تیغه ها به دور شفت می شود . 3 -  سیستم ساید یا صنعتی ( Side ): بخش های اختصاصی سیستم ساید عبارت اند از : * -  موتور ساید : این موتور نیز به خاطر طراحی متفاوتی که برای فراهم آوردن قدرت بیشتر می باشد ، با موتورهای مدل های دیگر متفاوت می باشد * -  شفت : شفت در این سیستم به ضخیم ترین حالت خود در بین سه مدل می رسد . * -  دو عدد پلیت : با توجه به این که در این سیستم موتور ساید نیز علاوه بر شفت بر روی پلیت ها سوار می شود ، پلیت های این مدل از مدل توبلار بزرگ تر می باشند . بخش چهارم : اجزا و قطعات مشترک در هر 3 سیستم : 1 - تیغه ها : جنس : آلومینیوم ، گالوانیزه و نانو کامپوزیت اکثر تیغه های موجود در بازار از جنس آلومینیوم می باشند . 2 - پل : بدون پل ، 1 پل ، 2 پل : این قطعه برای هر چه بیشتر کردن استحکام تیغه می باشد و در ابعاد 40 تا 155 میلی متر ساخته می شود . در حال حاضر تیغه 50 بیشترین استفاده را دارد . این تیغه ها در طیف های رنگی مختلف و با رنگ های پودری الکترواستاتیک کوره ای رنگ آمیزی می شوند و معمولا 3 رنگ سفید ، کرم و نقره ای به صورت آماده توسط کارخانه سازنده تهیه می شود و برای آماده سازی سایر رنگ ها نیز از تیغه های خام استفاده می شود . - 3  انحنا ( تخت یا قوس دار ) : هم اکنون نوع قوس دار بیشترین استفاده را دارد به علت اینکه به راحتی به دور شفت و رول تیغه ها می پیچد . 4 – پانچ کرکره : بسته به نیاز و سفارش مشتری برای دیده شدن آنسوی کرکره ، پانچ به صورت دایره و مستطیل و معمولا در کرکره های تک جداره ایجاد می شود . 5 - تیغه انتهایی : از آنجا که آخرین تیغه کرکره معمولا در معرض ضربه قرار می گیرد و همچنین بسته به خواست مشتری ممکن است نیاز باشد بر روی آن قفل نصب شود ، از یک تیغه صاف و محکم استفاده می شود . 6 -  لاستیک انتهایی : این لاستیک برای کم کردن ضربه هنگام بسته شدن و برخورد با زمین استفاده می شود و همچنین باعث تمیز ماندن تیغه انتهایی می شود . 7 - کیس : این قطعه با قرار گرفتن در دو سمت تیغه ها و نگهداشتن آنها در یک راستا ، مانع جابجایی تیغه ها در راستای عمودی می شود . 8 – دو عدد ریل به همراه واشر مویی : برای ثابت نگه داشتن تیغه ها در یک مسیر ثابت در موقع باز یا بسته شدن ، دو عدد ریل در دو طرف تیغه ها تعبیه شده و برای جلوگیری از خش افتادن بر روی تیغه ها موقع باز یا بسته شدن ، از واشر مویی استفاده می شود که به علت جنس خاص آن و نرم بودنش ، مانع از به وجود آمدن خط و خش بر روی فریم می شود . ضمنا ریل ها معمولا همرنگ تی غه ها انتخاب می شوند . 9  - برد یا رسیور یا کنترل باکس : کنترل و مدیریت کرکره اتوماتیک به وسیله برد کنترل باکس انجام می شود. امکانات برد : * -  سوکت چشمی : سوکت چشمی برای تمامی مدل ها قابل نصب نمی باشد . * -   چراغ چشمک زن ( سوکت فلاشر ) : این قطعه نیز برای تمامی مدل ها قابل نصب نمی باشند . بعضی ها ندارند یعنی قابلیت نصب فلاشر برای آنها وجود ندارد . * -  سوکت موتور : این سوکت در تمامی انواع مدل ها استفاده می شود و سیم های موتور به آن متصل می شود . * -  سوکت برق : این سوکت برق برد و تک تک اجزای الکتریکی کرکره برقی را تامین می کند . * -  دکمه تایم : زمان کارکرد موتور و بسته شدن اتوماتیک کرکره را می توان از طریق دکمه تایم تنظیم کرد ، هرچند که بعضی از برد ها قابلیت نصب Autoclose را ندارند . * -  دکمه LRN : این دکمه برای اضافه کردن یا حذف کردن ریموت استفاده می شود . * -  دیپ سوییچ : این قطعه نیز در دو مدل دو دکمه و سه دکمه عرضه می شود . 10 - یک جفت چشمی : چشمی معمولا در درب های اتوماتیک پارکینگی استفاده می شود و در صورتی که درب اتوماتیک در حالبسته شدن باشد و مانعی زیر آن باشد درب اتوماتیک را متوقف کرده و باز میکند . شایان ذکر است که در صورت نیاز به استفاده از چشمی باید از بردی استفاده شود که قابلیت نصب آن را داشته باشد . 11 -  فلاشر : چراغ چشمک زن یا فلاشر فقط در درب های پارکینگی استفاده می شود و برای اطمینان مصرف کننده از رسیدن و اجرای فرمانش کاربرد دارد . 12 -  ریموت کنترل ( فرستنده ) : به وسیله دکمه های ریموت می توان کرکره اتوماتیک را کنترل کرد. ریموت باید با برد ست شود .

No comments:

Post a Comment