Saturday, April 16, 2016

نصب درب 2

بخش سوم بخش های مختص هر نوع کرکره در درب اتوماتیک: در این بخش به معرفی بخش ها و قطعاتی که مختص هر یک از 3 سیستم فوق است می پردازیم. 1 - سیستم مرکزی  ( MC ( central Motor یا ( سیستم سنترال) در درب اتوماتیک بخش های اختصاصی سیستم سنترال عبارت اند از : * -موتور مرکزی : این نوع موتور هم از لحاظ شکل و هم از لحاظ جا ، نحوه بسته شدن و کارکرد از سایر موتر ها متمایز است . * - شفت : در مدل مرکزی ضخامت شفت از سایر مدل ها کمتر است . * - کاسه فنر ها : این قطعه صرفا در مدل سنترال یا مرکزی وجود دارد . * - ناودانی  : این قطعه نیز صرفا در این سیستم وجود دارد و در مدل های جدید با قطعه ای به نام پلیت جایگزین شده است در این سیستم شفت از طریق پیچ یا جوش دادن بر روی دو عدد ناودانی که حدودا 15 سانتی متر طول دارند ثابت می شود که البته ناودانی ها هم باید از طریق جوشکاری بر روی دیوار محل نصب ثابت و محکم شوند . ضمنا کاسه فنر ها در جای خود ثابت هستند یعنی به چپ یا راست نمی روند. وشامل 2 بخش می باشند. بخش اول ، ثابت و بدون چرخش به شفت متصل شده اما بخش دوم امکان چرخش دارد. یک فنر در داخل هر کدام از کاسه فنر ها وجود دارد که فنر از یک سو به بخش ثابت و از سوی دیگر به بخش متحرک متصل است . با چرخش بخش متحرک از یک سو فنر کوک و از سوی دیگر باعث باز شدن فنر می شود . که نصب و راه اندازی این سیستم مستلزم دقت زیاد در هنگام نصب است به طوری که با قرار گرفتن شفت و فنرها در جهت درست با پایین رفتن ککره فنر کوک و با بالا رفتن آن فنرها باز می شوند . که این روش باعث تسریع و تسهیل هنگام بالا آوردن کرکره توسط موتور می شود . به دلیل نصب موتور سنترال در روی شفت و اتصال تیغه ابتدایی به کاسه فنرها و تاج موتور ، با شروع گردش موتور تیغه ابتدایی و سایر تیغه ها که به تیغه ابتدایی متصل هستند ، شروع به حرکت می کنند و باز یا بسته می شوند . 2 - سیستم توبولار ( Tubular ) در درب اتوماتیک: این سیستم دارای 2 بخش اختصاصی می باشد که به شرح ذیل می باشند : *  - موتور توبولار : این موتور نیز به دلیل قرار گرفتن درون شفت ، دارای کارکرد و ظاهری متفاوت از سایر موتور ها می باشد . * -  شفت : شفت این مدل نیز با مدل های دیگر متفاوت است . ترتیب ضخامت شفت در مجموع سه مدل به شرح ذیل می باشد . * -  سیستم ساید > سیستم توبولار > سیستم سنترال * -  دو عدد پلیت * -  یاتاقان * -  اند کپ * -  ستاره ای این مدل برخلاف سیستم سنترال که شفت ثابت بود و بخش متحرک کاسه فنر ها چرخش داشتند؛به شفت امکان چرخیدن می دهد. در واقع بخش اعظم موتور داخل شفت می رود و به وسیله پیچ به شفت متصل می شود. با شروع به کار موتور ، بخش متحرک موتور که به شفت متصل است شروع به حرکت می کند که باعث چرخش شفت و اولین تیغه می شود . این نوع کرکره به دلیل وجود موتور داخل شفت و جمع شدن تیغه ها مستقیما به دور شفت ، فضای کمتری نسبت به مدل مرکزی اشغال می کند .  برای فراهم آوردن امکان چرخش درجا برای شفت ، دو عدد پلیت توسط نصاب به دیوار یا محل نصب به صورت کاملا محکم متصل می شوند که به یکی از پلیت ها قطعه ای به نام ستاره ای متصل می شود که بخش ثابت موتوردرون آن قرار گرفته و محکم می شودو سپس برآمدگی سمت ثابت موتور در این بخش ثابت می شود . سمت دیگر شفت نیز قبل از سوار شدن شفت روی پلیت ها به قطغه ای به نام اند کب متصل شده و انتهای میله اندکب نیز به قطعه ای به نام یاتاقان که دارای بلبرینگ است متصل می شود . در هنگام نصب ، بعد از قرار دادن بخش ثابت موتور در داخل سوراخ ستاره ای ، سمت دیگر شفت را که در واقع یاتاقان می باشد به پلیت متصل می کنیم که این حالت اتصال موتور و شفت در هنگام چرخش موتور باعث چرخش شفت و نهایتا حرکت تیغه ها به دور شفت می شود . 3 -  سیستم ساید یا صنعتی ( Side ) در درب اتوماتیک: بخش های اختصاصی سیستم ساید عبارت اند از : * -  موتور ساید : این موتور نیز به خاطر طراحی متفاوتی که برای فراهم آوردن قدرت بیشتر می باشد ، با موتورهای مدل های دیگر متفاوت می باشد * -  شفت : شفت در این سیستم به ضخیم ترین حالت خود در بین سه مدل می رسد . * -  دو عدد پلیت : با توجه به این که در این سیستم موتور ساید نیز علاوه بر شفت بر روی پلیت ها سوار می شود ، پلیت های این مدل از مدل توبلار بزرگ تر می باشند .

No comments:

Post a Comment