Saturday, April 16, 2016

نصب درب 1

 بخش اول : معرفی کرکره اتوماتیک ، برقی یا هوشمند : به درب های اتوماتیککرکره ای که از طریق ریموت کنترل و به صورت اتوماتیک کنترل می شوند ، کرکره اتوماتیک گفته می شود که اغلب در یکی از محیط های زیر استفاده می شود : *  فروشگاه ها *  انبار های تجاری و صنعتی *  پارکینگ های مسکونی و تجاری *  سالن ها *  کارگاه ها و کارخانه ها *  سیلو ها و محیط های صنعتی بخش دوم : معرفی انواع گوناگون کرکره اتوماتیک : *  - سیستم مرکزی  ( MC ( central Motor یا  سیستم سنترال :  این سیستم با قرار گرفتن موتور در وسط و روی شفت ( لوله ای که تیغه های کرکره دور آن و کاسه فنر های متصل به آن می پیچد ) موجب گردش آن می شود. چند کاسه فنر و شفت در این سیستم ادغام شده اند. کاسه فنر ها بالا و پایین کردن تیغه ها را برای موتور تسهیل می کنند . شایان ذکر است که استفاده از این سیستم کاملا منسوخ شده و سیستم های توبلار و ساید به عنوان گزینه های جاگزین ، عملکرد بسیار بهتر و به صرفه تری دارند . نقاط ضعف سیستم سنترال یا مرکزی : - به علت وجود کاسه فنر دور شفت، قطر فضای لوله مرکزی که تیغه ها دور آن می پیچند بسیار زیاد بوده و به همین علت تیغه ها در موقع بسته شدن کرکره حجم بیشتری را نسبت به دو مدل مشابه اشغال می کند . - در صورت شکستن فنر ، نیاز به تعویض یا تعمیر می باشد در صورتی که در دو مدل دیگر فنر کلا حذف شده است - قبل از نصب این سیستم ، فنرها حتما باید کوک شوند . - زمان بر بودن نصب و خدمات برای این سیستم یکی دیگر از معایب این نوع کرکره است *  - سیستم توبولار ( Tubular ): این سیستم از یک موتور استوانه ای شکل با طول حدود 50 cm استفاده می کند که از یک طر ف شفت ، داخل شده و به وسیله پیچ به آن محکم و ثابت می شود. چرخش بخش متحرک موتور شفت را به گردش در می آورد و باعث جمع شدن تیغه ها به دور شفت یا باز شدن آنها می شود . با توجه به محدودیت فضای موتور ، این نوع کرکره برای درب های اتوماتیک با مساحت کوچک یا متوسط استفاده می شود. *  - سیستم ساید یا صنعتی ( Side ): کرکره اتوماتیک با موتور ساید ، به دلیل قرار گرفتن موتور بیرون از لوله و عدم وجود محدودیت فضا برای موتور ، دارای موتورهایی قوی تر هستند که انها را برای درب های اتوماتیک بزرگ و صنعتی و یا درب های اتوماتیک با تردد زیاد تبدیل به یک گزینه ایده ال می کنند . در این مدل نیروی محرکه موتور از طریق چرخ دنده و زنجیر به شفت منتقل می شود و باعث چرخش شفت و باز یا

No comments:

Post a Comment