Sunday, October 18, 2015

قطعات درب اتوماتیک

آناتومی درب اتوماتیک همه ما بار ها از درب های اتوماتیک عبور کرده ایم و به رستوران مورد علاقه، پاساژ یا بازارچه رفته ایم. آمار باز و بسته شدن درب اتوماتیک در آمریکا حدود 50 بیلیون بار در سال است. حتما تا کنون از خود پرسیده اید که این در ها چگونه کار می کنند، مکانیزمی که آن ها را باز و بسته می کند، سنسور هایی که فعالشان می کند و همچنین ابزار مقاومی که جهت امنیت درب های اتوماتیک استفاده می شود.

انواع درب های اتوماتیک

درب اتوماتیک بازویی، درب اتوماتیک کشویی و درب اتوماتیک تاشو درب اتوماتیک بازویی دارای چندین تنظیم مختلف است. بعضی از این در ها به داخل و بیرون باز میشود. بعضی از آنها دو در دارند که همجهت با یکدیگر باز میشوند. و بعضی درب های اتوماتیک بازئیی هم وجود دارند که یا به سمت چپ و یا به سمت راست باز می شوند. بدون استثنا تمام درب های اتوماتیک بازویی با هر تنظیم، دارای ریل هایی هستند که جداکننده عملکردن نیروی درب ها استند. به طوری که باعث کنترل ترافیک می شوند. درب های تاشو دارای پنل های جداکننده استبه طوری که یک پنل کشویی و دیگری بازویی است. این نوع درب ها نیز تنظیماتشان به گونه است که هم به چپ و راست باز شده و هم به داخل و خارج باز می شوند. درب های اتوماتیک کشویی هم دارای چندین تنظیم مختلف است. به طوری که به صورت طولی و عرضی می تواند باز شود. این درب دارای پنل تخت است. دیگر تنظیماتش مانند درب اتوماتیک بازوییست و دارای سنسور های قوی مانند همان در ها نیز هست. مکانیزمی که موجب باز و بسته شدن درب های اتوماتیک می شود مکانیزم نیرو است که به درب ها متصلند و موجب باز و بسته کردن در، پس از رسیدن سیگنال های مربوط به فعال کردن است. فاکتور های مهم این مکانیزم ها، سرعت باز و بسته کردن در، محاسبه تاخیر زمان باز و بسته شدن و نیروی وارد برای باز و بسته شدن در ها میباشد.

دستگاه های فعال کننده

این دستگاه ها دارای سنسور هایی هستند که باز و بسته شدن در را فعال می کنند. محل فعال کننده Activating zone محلیست که توسط سنسور ها ساخته می شود که وارد شدن شی یا انسان را تشخیص دهد. دستگاه دیگری مشابه سنسور فعال کننده وجود دارد که به آن مکان امن گفته میشود وجود دارد که در طرف دیگر درب اتوماتیک وجود دارد که دقیقا جایش مخالف محل فعال کننده است. زمانی که افراد از در وارد می شوند و به قسمت یا مکان امن میرسند، در باز میماند زمانی که شخص از قسمت امن بیرون برود، پس از مدت کوتاهی در آرام آرام شروع به بسته شدن می کند. حتما پست های دیگر را پیگیری کنید تا با قسمت های دیگر درب های اتوماتیک آشنا شوید.

No comments:

Post a Comment